Algemene voorwaarden
Artikel 1. In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:
- Bianca Buijs, Praktijk voor huidverbetering, hierna te noemen als BB – PvH, KvK-nummer 34324748, bezoekadres: Zadelmakerstraat 44, 1991 JE te Velserbroek. Levert de volgende diensten: huidverbeterende behandelingen, orthomoleculaire consulten, online begeleiding, online programma, telefonische en/of FaceTime consulten, verkoop van huidverzorging en voedingssupplementen.
- Klant of opdrachtgever: is de persoon die een behandeling of orthomoleculair consult ondergaat in de meest brede zin van het woord. Alsmede de persoon waaraan producten en/of diensten worden verkocht. Klant of opdrachtgever behoeven niet dezelfde te zijn.
- Behandelovereenkomst, de overeenkomst tussen klant of opdrachtgever en BB – PvH waarbij de klant of opdrachtgever zich akkoord verklaart de betreffende behandeling of consult te ondergaan tegen overeengekomen voorwaarden en afspraken.
Artikel 2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden:
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, behandelingen, diensten en producten en op alle andere overeenkomsten met Bianca Buijs, Praktijk voor huidverbetering. Het tot stand komen van een overeenkomst houdt in dat de algemene voorwaarden zijn aanvaard door de klant.
- Eventuele door klanten of opdrachtgevers gehanteerde (algemene) voorwaarden zijn niet van toepassing.
- BB- PvH behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen. Deze wijzigingen en/of aanpassingen treden in werking 4 weken na bekendmaking.
Artikel 3. Behandelovereenkomst
- Voorafgaand aan de behandelovereenkomst wordt de klant of opdrachtgever door BB – PvH van uitleg voorzien over de volgende zaken:
- het verloop en de inhoud van de behandeling en de daarbij gebruikte apparatuur en/of producten,
- de beoogde en te verwachten resultaten van de behandeling of de orthomoleculaire therapie,
- vooraf worden de eventuele gevolgen en risico’s van de behandeling besproken en de wijze waarop nazorg wordt geboden wordt toegelicht,
- de verwachte duur en frequentie van de behandeling,
- de eventuele alternatieven voor de behandeling,
- de kosten van de behandeling en eventuele mogelijkheden van vergoeding van de zorgverzekeraar,
- de algemene voorwaarden van BB – PvH.
- Bij mondeling verstrekte informatie wordt op verzoek van de klant of opdrachtgever deze informatie schriftelijk vastgelegd.
- De behandelovereenkomst komt tot stand doordat de klant of opdrachtgever akkoord geeft voor de behandeling.
- In geval van minderjarigheid van de klant is de toestemming vereist van een ouder/voogd met gezag over de klant.
Artikel 4. Productverkoop
- BB – PvH verkoopt producten zowel los als in combinatie met een behandeling of online dienst.
- Verkoop van producten of voedingssupplementen gaat altijd gepaard met uitleg en advies over het gebruik en de werking van deze producten.
Artikel 5. Informatieverstrekking door de cliënt
- De cliënt is verplicht om op eigen initiatief alle mogelijk relevante informatie te verstrekken aan BB – PvH welke betrekking heeft op gebruik van de producten of van de behandelovereenkomst.
- Bij de aanschaf van het online programma heeft de klant geen onderliggende lichamelijke- of gezondheid gerelateerde klachten. Is dit wel het geval dan dient de klant eerst een arts te raadplegen.
- Bij het niet tijdig volledig en naar waarheid verstrekte informatie, is BB – PvH in de mogelijkheid om de behandelingsovereenkomst of de productverkoop te annuleren.
- Voor de schadelijke gevolgen van onjuiste en onvolledige informatieverstrekking door de klant is BB – PvH niet verantwoordelijk.
Artikel 6. Inspanningsverplichting
- BB – PvH zal de door haar geleverde behandelingen en diensten naar beste kennis en kunde uitvoeren. BB – PvH neemt slechts inspanningsverplichtingen op zich waarbij, met inachtneming van wat medisch mogelijk en verantwoord is, wordt getracht samen met de klant een optimaal resultaat te bereiken. Op BB – PvH rust geen resultaatsverplichting.
Artikel 7. Eigen verantwoordelijkheid en nazorg
- BB – PvH gaat er vanuit dat de klant haar gezonde verstand gebruikt en bij klachten die te linken zijn aan uitgevoerde behandelingen of geadviseerde producten, direct contact opneemt met BB – PvH. De beste manier is het per direct versturen van een bericht via mail of what’s app.
Artikel 8. Garantie
- BB – PvH is niet in staat enige garanties te geven op het resultaat van een behandeling of op het gebruik van een product. Resultaten zijn afhankelijk van diverse individuele factoren als leefstijl, voedingspatroon, stress, lichamelijke klachten en dergelijke.
- BB – PvH is niet verantwoordelijke voor het niet opvolgen van de adviezen, het niet gebruiken van de juiste producten en het niet naleven van de geadviseerde nazorg van de behandeling met bijvoorbeeld de Dermapen, Tele’way, Cosmelan- en peelbehandelingen. Bovendien kan BB – PvH niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van maatregelen op advies van derden of op eigen initiatief.
- In het geval van complicaties of bijwerkingen dient de klant altijd direct contact op te nemen met BB – PvH. Zo kunnen er tijdig de nodige adviezen en maatregelen worden getroffen.
Artikel 9: Prijzen en prijswijzigingen
- Alle door BB – PvH opgegeven prijzen zijn in euro’s en gelden inclusief omzetbelasting tenzij nadrukkelijk anders is vermeld.
- Tussentijdse prijsverhogingen door leveranciers, overheden etc. mogen door BB – PvH tussentijds worden doorberekend wanneer deze voor de uitvoering van de overeenkomst niet te vermijden zijn. De klant zal hier altijd van op de hoogte worden gebracht.
- BB – PvH is gerechtigd te allen tijde haar prijzen aan te passen zonder enige vorm van overleg maar zal wanneer dit direct gevolg heeft voor een klant altijd per direct melden aan betreffende klant.
Artikel 10: Betaling
- Verschuldigde bedragen in het kader van een overeenkomst worden in rekening gebracht middels een factuur. Betaling dient te gebeuren in euro’s en binnen de genoemde of overeengekomen betalingstermijn. In alle gevallen dient de betaling te worden uitgevoerd binnen 14 dagen na factuurdatum, zijnde de fatale betalingstermijn. Bestellingen en betalingen die door de klant via het internet worden gedaan, worden bij vooruitbetaling voldaan. Voordat deze vooruitbetaling heeft plaatsgevonden heeft de klant geen enkele invloed op de uitvoering van desbetreffende bestelling.
- De klant kan zich niet voorstaan op welk recht dan ook t.a.v. korting, opschorting of inhouding. Compensatie voor de klant is slechts van toepassing na schriftelijke erkenning door BB – Pvh.
Artikel 11: Herroepingsrecht
- Bij de aanschaf van fysieke producten, zoals huidverzorgingsproducten en voedingssupplementen geldt een bedenktijd van 14 dagen vanaf datum ontvangst. Bij terugdraaien van de koop dient de klant binnen deze 14 dagen BB – PvH hiervan op de hoogte te stellen. Enkel mits ongeopend en niet gebruikt kunnen de producten worden geretourneerd binnen 14 dagen na het kenbaar maken van de ontbinding van de koop. De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourkosten en aansprakelijk voor de retourzending.
- Producten met een digitaal karakter, zoals online programma’s en E-books, hebben geen recht van retour en zijn dus uitgezonderd van het herroepingsrecht. Voordat de klant overgaat tot koop wordt deze gevraagd de algemene voorwaarden door te nemen en hiermee akkoord te gaan. Zodra de klant heeft betaald ontvangt deze een factuur met bijgevoegd de algemene voorwaarden waarmee de klant bij deze koop heeft ingestemd.
Artikel 12: Overmacht
- Omstandigheden buiten de wil en toedoen van BB- PvH om, al dan niet ten tijde van het sluiten van de overeenkomst, van zulke aard dat de naleving van de overeenkomst in alle redelijkheid niet langer van BB-PvH kan worden verlangd, gelden als overmacht.
- In ieder geval wordt onder overmacht verstaan: oorlog, onlusten, natuurrampen, stormschade, brand, aardbevingen, overstromingen, abnormale weersomstandigheden, diefstal van goederen, storingen in elektriciteitsvoorzieningen, internetverbindingen en/of andere communicatienetwerken. Overmacht aan de zijde van leveranciers en distributeurs van BB-PvH vallen ook onder deze overmachtsbepaling.
- Overmacht stelt BB – PvH vrij van verplichtingen voortkomend uit overeenkomsten en afspraken, waarbij naderhand getracht zal worden in oplossingen te voorzien.
Artikel 13: Ontbinding en beëindiging overeenkomst
- Wanneer de klant zijn verplichtingen voorkomend uit de overeenkomst niet nakomt heeft BB- PvH het recht de overeenkomst onmiddellijk tussentijds te ontbinden, zonder dat hiervoor een ingebrekestelling is vereist.
- BB – PvH is o.a. gerechtigd de overeenkomst tussentijds te ontbinden, indien de klant in gebreke blijft tijdig te betalen of andere verplichtingen uit de overeenkomst (zoals deze voorwaarden) na te komen.
Artikel 14: Klachten en geschillen
- In het geval van een klacht van welke aard dan ook, dient de klant zo spoedig mogelijk contact op te nemen met BB – PvH. BB – PvH gaat er vanuit en stelt zicht ten doel om klachten serieus op te pakken en samen met de klant tot een oplossing te komen. Klachten kunnen schriftelijk worden gemeld met als onderwerp “Klacht”. BB – PvH neemt dan zo spoedig mogelijk contact op.
- Indien er onverhoopt toch een geschil ontstaat valt dit onder het consumentenrecht en wordt het geschil voorgelegd aan de geschillencommissies van de brancheorganisatie ANBOS of MBOG.